måndag 20 januari 2014

Tänk vad tiden går fort

det är nästan 2 månader sedan jag skrev något sist. Endel har hänt på stickfronten


som att Elviras tröja med renar har blivit klar.


Jag var ju bara tvungen att provsticka av garnet som jag har spunnit. Entrådigt av finull/texel och inte blev ju sockorna lika men vad gör det när de ska vara på mina fötter när jag sover. Det ena fåret hade mycket vitare och längre ull och så spann jag det först så det var inte lika hårt spunnet och inte lika tunn tråd så den sockan blev större.


Vantar till Projo votte och sockalong har också blivit klara men de blev förfärligt stora, men de ska ju tovas. Tovade i tvättmaskin på 40 grader men det hände ingenting, slängde med dem i en maskin med kulörtvätt 60 grader och se då hände de saker


de tovade rejält och är nu nog lagom till en barnhand.

Har ju också varit i vävstugan och vävt några löpare som blev till julklappar men de har jag glömt att fotografera. Får väl visa bild senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar