måndag 27 maj 2013

Rena julafton

var det i går kväll då KA kom tillbaka efter en resa till Island.


Han hade köpt ullgarn, 2,150 kg, som ska bli två tröjor och några vantar.


Och naturligtvis så var jag bara tvungen att provsticka av garnet. Började med KAs tröja men upptäckte att jag hade ingen rundsticka nr 4,5 så det får inhandlas i morgon. Provade också det grövre garnet och började sticka ett par vantar. Båda garnerna, Léttlopi och Álafosslopi  är väldigt lättstickade.

Men vänta nu! nu har jag ju 4 arbeten på gång samtidigt och jag som brukar försöka att inte ha mer än ett.


Stickar ju också på ett par vantar i tvåändsstickning.



och ett par med randig mudd och på handen ska det bli blommor.

Och hur var det nu? det var ju köpstopp på garn i år...... men det gäller väl inte om det är mannen som köper garnet. Ja så är det nog.

Nu ska jag sticka vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar