fredag 28 februari 2014

Har hänt endel på stickfronten

men eftersom jag har en android så är jag mest på telefonen nu för tiden, och då blir datorn stående.

Här ett par vantar som var januaris vantmönster i Projo votte och sockalong. Stickade i garn av ryaull och tovade i tvättmaskin. Eftersom det inte hände så mycket när jag tvättade i 40 grader fintvätt så slängde jag in dem med 60 grader kulörtvätt och då tovade de för mycket, blev en mycket liten damvante.


Det här är lill-Niklas födelsedagspresent, en duffelkofta.


Så här ser den ut bakifrån.


Det har också blivit ett par sockar till Juni, men hon får nog växa ett tag innan de passar.


Det här är mönstret Bjarne, januarisockorna i Projo, stickade i herrstorlek.


Det var hjärtan på februarivantarna eftersom det har varit Alla hjärtans dag. Det blå garnet har jag färgat själv.


Också ett februarimönster från Projo och här har jag färgat det röda garnet också. Blev lite stora i storlek men det kanske kommer förbi någon frusen med stora händer.


Har också varit på marknad i Röros och där tittades på många hästar och hantverk. Köpte lite olika sorters garn, kardadad merinoull och ett stickhäfte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar