torsdag 30 maj 2013

Dagen började i moll men slutade i dur

Det var tungt när jag steg upp i morse, stickade en lååång stund men det hjälpte inte.


Tvättade vantarna som jag stickat av det Isländska garnet Àlafosslopi och blev lite besviken för garnet var av ren ny ull vilket innebär att det inte tovade som jag hade tänkt mig utan de blev hellre lite större.


Stickar ändå vantar och tröjorna för jag tycker om färgerna och garnet är roligt att sticka av. Får väl använda  tunnare stickor till vantarna. 


På ampeltomaten har jag kart, spännande.


Och så till kvällens roliga. Åkte med två damer till på stickkafé och där blev det till att färga garn i micro. Det var första gången jag provade och roligt var det och om jag får säga det själv så blev resultatet bra.


Såg en spännande härva som jag bara var tvungen att köpa för att sticka vantar av och se hur de blir.


Nu hänger båda härvorna på tork ute på altanen. Tänk vad lite färg och trevliga människor kan göra, det var rena energikicken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar