söndag 26 maj 2013

Så var morsdag över

och middagen är aväten. Diskmaskinen har fullt upp för att komma sig igenom diskberget som finns och själv har jag däckat i stickfåtöljen.


Å så var det ju det att fästa trådar. Vantarna är roliga och lätta att sticka men så är det ju det här med att fästa trådarna. Tar nästan lika lång tid som att sticka dem.


På stickorna finns nu ett par nya vantar i Kampes tvåtrådiga ullgarn. Eftersom mönstret innehåller 72 m så stickar jag med stickor nr 2, det är fyrkantstickor med väldigt mjuk kabel bra då man stickar enligt magic loop.


Har också köpt 2 nya böcker som jag tror att jag får mycket glädje av.

Morsdagspresenter, visst fick jag det i dag. En jättestor ampeltomat med många blommor på, nu gäller ju att hålla liv i den också, inte för lite och inte för mycket vatten. Fick också en silverkedja till hänget i turkos som jag fick när jag fyllde år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar